آموزش وردپرس
خانه > مطلب > پنیر لیقوان گوسفندی

پنیر لیقوان گوسفندی

همانگونه که انتظار میرود پنیر لیقوان گوسفندی باید پنیری باشد که از شیرگوسفندی تهیه شود.

اما توجه به این موضوع که تهیه و خرید پنیری که از شیر  خالص گوسفندی تولید شده، هرجند کار آسانی نیست چرا که عدم وجود نظارت کافی سبب میشود بعضی از سو استفاده کنندگان بازار، پنیر تبریز را به نام پنیر گوسفندی لیقوان بفروش برسانند.

علاوه بر موارد ذکر شده، هر پنیری که از شیر گوسفندی تولید شده باشد نمیتواند پنیر صادراتی و اعلا باشد.

از مهمترین عواملی که سبب وجود تفاوت در کیفیت پنیرهای لیقوان تولید شده از شیر گوسفندی است میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

1. تهیه پنیر از شیر تازه گوسفندی

با گذر زمان در صد PH شیر بالا میرود یا به زبان ساده تر شیر ترشیده میشود. هرچند این ترشیدگی بسیار ضعیف باشد و بصورت عادی قابل تشخیص نباشد ولی در روند آماده شدن پنیر لیقوان تاثیر گذاشته و سبب افت کیفیت پنیر میشود.

2. خرید محصولی که مجموعه تولید کننده آن مجهز به تجهیزات و ابزار بهداشتی باشد.

استفاده از ابزار های بهداشتی در تولید از مهمترین عوامل سلامت محصول نهایی است.به عنوان مثال اگر تولید کننده به جای استفاده از ابزار کاملا استیل گران قیمت، از ظروف و ابزار پلاستیکی ارزان قیمت و غیر بهداشتی استفاده کند هرجند شاید کیفیت محصول نهایی از لحاظ طعم تفاوت چندانی باهم نداشته باشند ولی مسلما محصول تولید شده با ظروف پلاستیکی، سرطان زا و غیر بهداشتی خواهد بود و در بلند مدت امنیت سلامت ما و خانوادده را تهدید خواهد کرد.

** راهکار چیست؟

 باید ترجیح بدهیم محصول مجموعه هایی رو خریداری کنیم که روند تولید و ساخت، ابزار و مواد اولیه مورد استفاده و بهداشت محیط کار تحت کنترل باشد.

محصولاتی که روند تولید و ساخت آنها توسط بهداشت و سازمان غذا و دارو کنترل میشود، دارای شناسه ساخت از سازمان غذا و دارو خواهند بود. که در زیر نشان سیب سلامت بر روی محصول درج میگردد و محصولاتی که یهداشت محیط تولید و ابزار مورد ادستفاده در تولید آنها مورد تایید باشد، دارای پروانه بهره برداری و تاسیس از سازمان غذا و دارو خواهند بود.

کارگاه تولیدی فاخر لبن لیقوان از معدود تولید کننده های پنیر لیقوان اعلاست که توانسته  همه ملزومات لازم برای اخذ پروانه های ذکر شده را فراهم کند.

                                                            

چنانچه تمایل دارید در مورد تولیدی پنیر فاخر لیقوان بیشتر بدانید، اینجا کلیک کنید.

جهت مطالعه نحوه تشخیص پنیر اصل لیقوان از پنیر گاوی تبریزی اینجا کلیک کنید.

{count}کل امتیاز ها {best}از{score}

Visits: 1886

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی