آموزش وردپرس
خانه > blog > گزارش بازدید فرماندار محترم شهرستان تبریز بهمراه هیئت همراه از روستای لیقوان :

گزارش بازدید فرماندار محترم شهرستان تبریز بهمراه هیئت همراه از روستای لیقوان :

 

به دنبال دعوت اعضاء محترم شورای اسلامی روستای لیقوان و جمعی از تولیدکنندگان محصولات لبنی این روستا ، روز دوشنبه شورای اداری استان با حضور دکتر شهرتی فر فرماندار شهرستان تبریز سفر نیم روزه ای به این روستای صنعتی و گردشگری داشتند.

به گزارش روابط عمومی دهیاری لیقوان ، در این برنامه که جمعی از روسای ادارات شهرستان ، بخشدار مرکزی و معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری نیز وی را همراهی می کردند ، با سخنان مبسوط آقای دکتر شهرتی فر آغاز گردید و بعد از اجماع سخنان آقای فرماندار مسائل و مشکلات عمرانی،اجتماعی و گردشگری لیقوان توسط برادر ناصری رئیس شورای اسلامی لیقوان مفصلا به جمع حضار رسید که در طی جلسه روسای ادارات ذیربط هر کدام در حیطه وظایف خود نسبت به موارد و مسائل مطروحه سخنانی ایراد نمودند که مقرر گردید ادارات زیربط هر کدام در حیطه وظایف خود مسائل و موارد فوق را پیگیری و کتبا جهت اطلاع اعضاء شورای اسلامی لیقوان منعکس نمایند.

فرماندار تبریز با ابراز خرسندی از حضور در جمع صمیمی اهالی محترم و زحمتکش این روستا گفت : تجربیات اخیر نشان داده است بررسی مسائل و مشکلات روستاها با حضور در محل نتایج به مراتب بهتری به دنبال دارد و وظیفه می دانم با روسای ادارات مرتبط در جمع اهالی محترم حضور یابیم و با مشاهده مشکلات مربوط از نزدیک ، تصمیمات لازم را اتخاذ نمائیم.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان تبریز ، روستای لیقوان را منطقه ای نمونه ازلحاظ صنعت و گردشگری بیان کرد و افزود : طبق سیاستهای دولت تدبیر و امید ، حمایتهای لازم از اشتغال و تولید در روستاها انجام می شود و به سبب نقش مهم لیقوان در تولید محصولات لبنی ، علاوه بر پیش بینی ناحیه صنعتی در مجاورت این روستا ، تلاش خواهیم کرد برَند “پنیر لیقوان” را بعنوان برند معتبر ثبت و در سطح جهانی تبلیغ نمائیم.

دکتر شهرتی فر از مهاجرت معکوس در این روستا ، به مانند اکثر روستاهای شهرستان ، رسیدگی به برخی مشکلات منطقه ازجمله راه مواصلاتی و رشته های تحصیلی دبیرستانی را مورد تاکید قرار داد و گفت : فضای پاک و پر از تلاش و زحمت روستا بسیار مقدس است و باید با همکاری خودِ اهالی ، معضل اعتیاد و گسترش تهاجم فرهنگی گرفته شود و لازم است ارگانهای ذیربط برخورد جدی با سرشاخه ها و مروّجین این بلاهای خانمان سوز داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال اغلب اهالی شرکت کننده در این دیدار درخصوص اراضی ملی و احداث شهرک مسکونی توسط بنیاد مسکن شهرستان اینگونه توضیح داد : طبق اسناد و مدارک موجود که حاکی از اختصاص بخشی از اراضی به منابع طبیعی است ، در ۲۱ هکتار آن شهرک مسکونی ۱۹۰ واحدی برای واگذاری به خودِ اهالی در حال آماده سازی است و کسانی که اسناد معتبر درخصوص مالکیت این اراضی را دارند می توانند با ارائه آن ، زمین خود را تصاحب نمایند ؛ دبیرخانه مربوطه موظف است نقشه های پیشین و فعلی را تطبیق نماید و تصمیم متخذه حدالامکان به نفع اهالی روستا صادر خواهد شد. ازطرفی دیگر از اهالی محترم روستا تقاضا دارم کمال همکاری در جهت عمران و آبادانی منطقه را داشته باشند ؛ چرا که قرار است واحدهای این شهرک مسکونی به اهالی محترم واگذار گردد و درآمد حاصل از آن برای اجرای طرحهای عمرانی خودِ روستا هزینه خواهد شد.

وی در پایان از اعضای محترم شورای اسلامی روستا و روحانیون منطقه خواست به تقویت ارتباط مستمر و صمیمانه ی مردم با مسئولین دولتی کمک نمایند ، و به روسای ادارات نیز ابلاغ کرد برنامه های منظمی برای حضور در روستاها و بررسی حضوری مشکلات داشته باشند.

 

پس از این جلسه ، فرماندار تبریز با حضور در جمع اهالی روستای لیقوان به گفتگوی صمیمانه با آنها پرداخت و پس از آن از چند واحد صنعتی و تولیدی بازدید کرد.

Visits: 81

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی