آموزش وردپرس

علائم فاسد شدن پنیر لیقوان و راههای پیشگیری از آن

علیرغم ماندگاری بالای پنیر لیقوان نسبت به سایر انواع لبنیات،در برخی موارد احتمال وجود علائم فاسد شدن پنیر لیقوان وجود دارد که با تغییر رنگ، بو و اکثرا با تغییر طعم پنیر لیقوان و تلخ شدن طعم ا همراه است که می توان با تدابیری برخی عوامل را برطرف و از این امر جلوگیری کرد.
1…با توجه به این موضوع که پنیر در مراحل اولیه تولید در حلب های فلزی نگهداری میشود و حتی برخی بسته بندی های کوچک کیلویی از نوع فلزی اند و چون نمک محلول در آب خاصیت خورندگی بالای آهن را دارد بنابراین احتمال سوراخ شدن حلب ها و بسته بندی های فلزی بالاست.
سوراخ شدن بسته بندی که احتمال نشت آبنمک نگهدارنده، نفوذ هوا و میکروب به داخل بسته بندی از دلایل اصلی فاسد شدن و بروز علائم فاسد شدن پنیر لیقوان است.
بنابراین دقت شود که در صورت وجود آسیب در بسته بندی های پنیر فورا اقدام به تعویض ظروف نگهدارنده شود.
2…عامل دوم در فاسد شدن پنیر لیقوان این موضوع است که وجود حباب های توخالی در پنیر لیقوان و همچنین چگالی کمتر چربی نسبت به آب، سبب میشود که پنیر لیقوان چگالی حجمی کمتری نسبت به اب نمک داشته باشد.
همین امر سبب میشود که قاچ های پنیر لیقوان در روی اب نمک شناور شده و بخشی از آن بیرون از آب نمک باشد.
ماندن پنیر لیقوان بیرون از ماده نگهدارنده آن دلیلی منطقی بر فاسد شدن پنیر است.
چنانچه پس از باز کردن درب پنیر با این مورد مواجه شدید سعی کنید بشقابی بر روی قاچ ها بگذارید و وزنه ای بر روی بشقاب قرار دهید تا قاچ های موجود در حلب پنیر در داخل آب نمک بماند.
همچنین میتوانید مقداری آب نمک در یک نایلون فریزر ریخته و فریزر را بعد از گره زدن سر آن بر روی قاچ ها قرار دهید.
موارد ذکر شده در بالا تنها راه پیشگیری از فاسسد شدن پنیر است و تاثیر چندانی بر پنیری که قبلا فاسد شده است ندارد.بنابرین به هیچ وجه پنیر فاسد یا پنیر با طعم و یا رنگ و بوی غیر معمول را مصرف نکنید.

جهت مطالعه طرز تهیه شورآب یا آب نمک جهت نگهداری پنیر لیقوان، می توانید اینجا <<>>کلیک کنید.
کمال تشکر، ناصح لیقوان

اینستاگرام پنیر لیقوان
اینستاگرام پنیر لیقوان

پنیر لیقوان تقلبی
علائم فاسد شدن پنیر لیقوان

5/2.6

Visits: 37410

زناشویی