آموزش وردپرس
خانه > مطلب > گرفتن شوری پنیر

گرفتن شوری پنیر

فرآیند تولید و نگهداری پنیرهای سنتی فاقد نگهدارنده های شیمیایی و صنعتی ، نیازمند استفاده از نمک به عنوان ماده نگهدارنده طبیعی است. هر چند پنیر لیقوان اصل درصد نمک کنترل شده ای دارد و معمولا به حدی نیست که نیازی به کاهش نمک آن باشد ولی گاها به دلیل رژیم غذایی خاص مان و یا توصیه و صلاحدید پزشکان ترجیح میدهیم از نمک کمتری استفاده کنیم. در این صورت راهکارهای بهتری از جایگزین کردن پنیر ارگانیک لیقوان با سایر پنیرهای صنعتی نیز وجود دارد و آن کاهش و گرفتن شوری پنیر است.
الف. گرفتن شوری پنیرهایی که به اندازه کافی سفت هستند.
بهتر است قبل از مصرف ،  پنیر را در قالب های کوچکتری برش داده و به مدت 10 دقیقه داخل آب آشامیدنی قرار دهیم. هرچقدر مدت زمان نگهداری را طولانی کنیم هم از شوری هم از طعم پنیر بیشتر کاسته میشود بنابراین نباید مدت زمان بیش از 10 دقیقه باشد.

توجه1 : فقط به اندازه مصرف 1 وعده از پنیر را داخل آب قرار دهید. پنیری که شوری آن گرفته شده باشد ماندگاری زیادی ندارد و فورا کیفیت خود را از دست میدهد. همچنین جهت برش پنیر بهتر است از پنیر بر و یا از نخ استفاده کنیم. برش با چاقو سبب خرد شدن پنیر میشود.

گرفتن شوری پنیر

ب. کاهش شوری پنیر نرم

چنانچه پنیر دارای بافت نرم باشد ، این امکان وجود دارد که قرار دادن آن داخل آب آشامیدنی سبب از دست رفتن بافت پنیر و حل شدن آن در آب شود. در چنین مواردی ترجیح این هست که به مدت چند روز پنیر را از یخچال درآوردهو در دمای اتاق نگهداری کنیم تا پنیر سفت تر شود .

پنیرهای نرم معمولا شور هستند چون آبنمک را جذب پنیر شده و طعم آن را شور میکند و با سفت شدن آن ، از شوری کاسته میشود. اگر باز همتمایل به کاهش بیشتر شوری پنیر داشتید میتوانیدطبق رویه بالا  آن را داخل آب قرار دهید.

توجه: پنیر نگهداری شده در بیرون یخچال حتما باید کاملا داخل آبنمک باشد. اگر به اندازه کافی آبنمک موجود نبود از طریقکلیک در اینجاطرز تهیه آب نمک را مطالعه بفرمایید.

شرکت فاخر لبن لیقوان تولید کننده پنیر لیقوان صادراتی در انواع بسته بندی ها.

خرید عمده پنیر لیقوان                                                             اینستاگرام پنیر لیقوان

 

5/5

Visits: 8500

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی