آموزش وردپرس
خانه > مطلب > 4 روش تشخیص پنیر لیقوان اصل

4 روش تشخیص پنیر لیقوان اصل

جهت تشخیص پنیر لیقوان اصل روش های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال شناخت مارک های اصیل و برند های معتبر پنیرهای بسته ای ،یکی از روش های شناخت و تهیه پنیر لیقوان اصل می باشد ولی با توجه به این موضوع که هزینه نسبتا بالای بسته بندی سبب بالا رفتن قیمت محصول می‌شود و همچنین در دسترس نبودن پنیر بسته ای معتبر در برخی مناطق سبب اشتیاق به خرید پنیر فله دربین خریداران می شود.

تشخیص پنیر لیقوان اصل فله:

الف.  رنگ پنیر

با توجه به این موضوع که رنگ‌پنیر حاصل از شیر گوسفندی نسبتا سفید تر از پنیر حاصل از شیر گاوی می‌باشد، بنابرین پنیر سفیدتر کیفیت بالاتری خواهد داشت.

البته باید در نظر داشت که پنیرهای با چربی کمتر سفیدتر هستند و معیار رنگ پنیر لیقوان، در پنیرهای با چربی مساوی میتواند مقیاس کیفیت پنیر باشد.

ب. نرمی و سفتی پنیر:

نرمی پنیر می‌تواند بخاطر دو عامل باشد یکی بخاطر چربی و دیگری بخاطر درصد بالای آب داخل پنیر. پنیرهای نرم با درصد رطوبت بالا راحت تر خرد می‌شوند ولی پنیرهای نسبتا نرم بخاطر چربی پنیر خرد نمی‌شود و بهتر برش می‌خورند. پنیر لیقوان اصل بخاطر چربی بالاتر نسبتا نرم هستند و راحت تر و با تلفات کمتر برش میخورند.

پ. حباب های داخل پنیر:

حباب های داخل پنیر لیقوان اصل به تعداد انگشت شمارند و حداکثر در اندازه نخود هستند ولی پنیر غیر اصل معمولا تعداد حباب ها زیاد هستند ولی سایزهلی کوچکتری دارند.

ت. مهمترین گزینه طعم پنیر:

طعم پنیرهایی که اصل نیستند و شیر گاوی دارند معملا اندکی به تلخی میزند و کمی شورتر از پنیر اصل هستند ولی پنیر اصل نه تِخ است و نه به حدی شور هست که نتوان بصورت خالص مصرف کرد

*بنابراین میتوان ادعا کرد پنیر لیقوان اصل پنیری هست که کمی نرم با رنگ سفید که تعداد انگشت شمار حباب هایی در سایز نخود دارند و هنگام برش دادن خرد نمیشود و طعمی ترد و شوری کمتری دارند*

جهت شناخت انواع پنیر لیقوان اینجا  کلیک کنید.

جهت خرید پنیر لیقوان اصل می‌توانید با ما تماس بگیرید  :

تلفن تماس:

09145900077 09145900044

5/5

Visits: 7574

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی