آموزش وردپرس
خانه > مطلب > خواص پنیر لیقوان

خواص پنیر لیقوان

قبل از توضیح خواص پنیر لیقوان بیان چند مطلب خالی از لطف نیست.

۱. شیر طبیعی:

منظور از شیر طبیعی، شیر گاو و گوسفندی است که چربی آن گرفته نشده و مواد افزودنی و نگهدارنده های صنعتی به آن اضافه نشده باشد و زمان زیادی از دوشیده شدن شیر نگذشته باشد . شیر گاو طبیعی دارای طبیعت گرم و از نظر تری و خشکی معتدل است .شیر طبیعی گاو دارای هورمون ها، انزیم ها ،مواد معدنی و ویتامین ها و چربی ها می باشد .در صد بالایی از مواد حیاتی شیر در چربی شیر است وبا پاستوریزه کردن شیر قسمت اعظم آن از دست می رود  و بقیه مقداری کلسیم است که در اثر کم بود ویتامین <د> در شیر بدون چربی  جذب بدن نمی شود و در نتیجه بعد از فشار زیاد بر کلیه و کبد، در کلیه و مثانه رسوب کرده و به سنگ تبدیل می شود . کسانی که دارای طبیعت سرد و خشک هستند اگر لبنیات بی چربی (پاستوریزه )مصرف کنند خیلی زود تر از دیگران دچار بیماری های سرد مانند <ام اس> ،صرع ،یبوست شدید و پوکی استخوان می شوند . چون شیر چربی گرفته بسیار سرد وتخدیر کننده است ودر بدن انسان نیاز به چربی از دست رفته خود پیدا می کند که ناچار از چربی های مغز استخوان ما مصرف کرده وباعث پوکی استخوان میشود .

۱.۱. شیر طبیعی گوسفندی:

در این جا شیر میش و بز منظور است که یکی از بهترین شیرهاست طبیعت آن سرد وتر است و چون بز و میش در کوه و بیابان می چرد  و از علف های بیابان که اکثراً داروهای گیاهی هستند تغذیه می کند شیر آن خاصیت داروئی دارد .کره و روغن گوسفند بهترین روغن هاست که متاسَفانه ملت ایران از چنین نعمت بزرگی محروم است .کسانی که در بدن خون لخته شده دارند با نوشیدن شیر بز برطرف می شود شیر بز برطرف کننده یبوست است و دستگاه هاضمه را پاک سازی می کند .یکی از غذا های سنتی ایران شیر برنج است که از شیر چربی نگرفتهٌ گوسفند و برنج  و کمی سبوس برنج و زنجبیل درست می شود که غذای بسیار خوشمزه و بسیار مقوی است .دفع ضرر کنندهً شیر عسل و یا شیرهً انگور است .

بدلیل فرآیند خاص تولید پنیر لیقوان، اغلب خواص شیر طبیعی گوسفندی در پنیر لیقوان اصل حفظ می شود.

روغن حیوانی -دارای طبیعت گرم وتر می باشد روغنی که از کره تازه گاو یا گوسفند گرفته باشند بهترین روغن خوراکی می باشد این روغن ها معده و روده ها  را تقویت کرده و باعث سلامت بدن می گردند .و اگر در مصرف انها زیاده روی نشود هیچ نوع عوارضی برای انسان ندارند   چربی خون را با لا نمی برند بلکه باعث بهتر شدن گردش خون در بدن می شوند . کمبود روغن های طبیعی باعث خشکی بدن  و ضعف کلیه ها  و در نتیجه ضعف مفرط بدن می شود .برطرف کننده ضرر روغن طبیعی در گرم مزاجان ترشیها و در سردمزاجان  جوارشات می باشد . (معجون هایی که با عسل ساخته شده اند )

کرهً حیوانی –دارای طبیعت گرم وتر می باشد  کره هم مانند روغن برای بدن بسیار مفید است با مصرف کره طبیعی پرز های معده نرم می شود و در نتیجه هضم غذا بهتر انجام می شود . خامه هم مانند کره بسیار مفید است اما سرد تر از کره و روغن است چون مقداری دوغ باخود دارد .لازم به توضیح است که روغن های طبیعی به هیچ عنوان در خون نمی مانند و چربی خون را بالا نمی برند وبر عکس روغن های نباتی باعث گرفتگی رگ ها و سکته و خیلی از بیماری های دیگر است .دفع ضرر کننده کره و خامه عسل طبیعی می باشد کره و خامه با عسل یک صبحانه سالم و پر انرژی و مفید است.

جهت مطالعه و شناخت انواع پنیر های لیقوان ، می توانید اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام پنیر لیقوان
اینستاگرام پنیر لیقوان
{count}کل امتیاز ها {best}از{score}

Visits: 4107

۲ دیدگاه

  1. مهدی رضایی

    سلام دوست عزیز بنده پنیر لیقوان رو دوست دارم هم به خاطر طعم هم به خاطر چربی پنیر ولی مشکلی که هست تا الان ۳دفعه اون پنیری رو که دوست داشتم توانستم تهیه کنم پنیر ترد وخوشمزه با چربی خوب ایا من میتوانم مستقیما از شرکت شما پنیر تهیه کنم به صورت خورد یا اگر فروشنده ای در تهران هست به بنده معرفی کنید که از ایشان تهیه کنم .با تشکر منتظر پیام شما هستم تلفن بنده ۰۹۱۲۶۴۶۵۴۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی