آموزش وردپرس
خانه > مطلب > پنیر لیقوان

پنیر لیقوان

هرچند امروزه مردم به همه پنیرهای گوسفندی که به روش سنتی تولید شده و در آب نمک نگهداری می شوند تا رسیده شوند را به اسم پنیر لیقوان می شناسند و به مرور زمان مفهوم عبارت پنیر لیقوان  سنتی عوض شده ولی واقعیت امر چیز دیگری هست.

در واقع پنیر لیقوان واقعی پنیر تولید شده  از شیر دامهای  مراتع بکر و چمنزارهای طبیعی و گلزارها و گیاهان خود رو در کوهستان  لیقوان  حاصل می شود و علت شناخته شدن پنیر سنتی به اسم لیقوان کیفیت بی نظیر پنیر گوسفندی این منطقه هست.

هرچند بافت گیاهی از عوامل بسیار مهم کیفیت پنیر لیقوان هست ولی موارد تاثیر گذار زیادی هم در کیفیت محصول دخیل هستند.

به عنوان مثال نحوه دوشیدن شیر از گوسفندان و یا راز ساخت پنیر لیقوان که مختص هر کارگاهی هست و هیچ وقت بصورت تمام وکمال در اختیار بقیه قرار نمی گیرد.

مردم ایران بصورت عامیانه ، پنیر لیقوان اصل را به اسم پنیر سوپر لیقوان یا پنیر لیقوان اعلا می شناسند و به پنیرهای گوسفندی تولید شده در مناطق غیر از لیقوان پنیر ممتاز و به پنیر های تولید شده از شیر گاو یا مخلوط شیر گاو و گوسفند، پنیر تبریزی اطلاق می شود.

پنیر سوپر لیقوان فاخر از مشهورترین برند های تولید کننده پنیر در خود منطقه لیقوان هست که محصول خود را در انواع بسته بندی های مختلف با مناسبترین قیمت در سراسر کشور توزیع می کند.درباره ما بیشتر بدانید

جهت خرید پنیر لیقوان اصل با ما در ارتباط باشید:

09147672466 – 09142536466                                                              خرید عمده پنیر لیقوان

پنیر لیقوانانواع بسته بندی پنیر لیقوان

5/5

Visits: 822

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی